Autoniq logo


autoniq_ReklamacnyPoriadok.docx

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Reklamačný poriadok spoločnosti AUTONIQ, s.r.o. pre predaj motorových vozidiel a náhradných dielov

  1. Úvodné ustanovenia

    1. Spoločnosť AUTONIQ, s.r.o., so sídlom Panónska cesta 32, 851 04 Bratislava, IČO: 35728311, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sa, Vložka č. 6831/B (ďalej len „AUTONIQ" alebo "Predávajúci") vydáva tento reklamačný poriadok pre predaj motorových vozidiel a náhradných dielov a vykonávanie činnosti autorizovaného servisu (ďalej len „Reklamačný poriadok").

    2. Tento Reklamačný poriadok upravuje zásady a postupy uplatňované pri reklamácii vád tovaru, ktorý si fyzická osoba, ktorá je spotrebiteľom v zmysle ust. § 2 písm. a) Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa") zakúpila u spoločnosti AUTONIQ (ďalej len „Kupujúci" alebo „Spotrebiteľ") a na ktorý spoločnosť AUTONIQ ako predávajúci, prípadne výrobca tovaru vyhlásila záruku definovanú v záručných podmienkach, ktoré sú špecifikované v Garančnej knižke, Záručnom liste, prevádzkovej príručke, v návode na použitie resp. inom záručnom dokumente alebo v zmluve, prípadne v inom písomnom dokumente deklarujúcom vznik záväzkového vzťahu medzi spoločnosťou AUTONIQ a Kupujúcim. Pokiaľ si tovar u spoločnosti AUTONIQ zakúpila osoba, ktorá nie je spotrebiteľom podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, zodpovednosť spoločnosti AUTONIQ za vady tovaru a nároky z toho vyplývajúce sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

    3. Ustanovenia tohto Reklamačného poriadku sa primerane vzťahujú aj na právne vzťahy, ktoré vznikli medzi spoločnosťou AUTONIQ ako poskytovateľom servisných služieb a Spotrebiteľom ako objednávateľom servisných služieb.

    4. Tento reklamačný poriadok je v súlade s ust. § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom Spotrebiteľovi v každej prevádzke spoločnosti AUTONIQ.

  2. Podmienky uplatnenia reklamácie

    1. Reklamácia je uplatnenie nárokov z vady tovaru v zmysle ust. písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa v záručnej dobe, ktorá začína plynúť dňom uvedeným v záručnom dokumente ako deň začiatku platnosti záruky. V prípade, že takýto deň medzi spoločnosťou AUTONIQ a Kupujúcim nie je dohodnutý, považuje sa za začiatok platnosti záruky deň prevzatia tovaru alebo deň, kedy mal Kupujúci tovar prevziať a neurobil tak.

    2. Kupujúci je oprávnený uplatniť si u spoločnosti AUTONIQ záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca alebo spoločnosť AUTONIQ a vzťahuje sa naň záruka v zmysle záručných podmienok. V prípade reklamácie servisných služieb je Kupujúci oprávnený uplatniť u spoločnosti AUTONIQ záruku len na také práce, ktoré boli realizované spoločnosťou AUTONIQ, pracovníkmi, ktorí sú v pracovnoprávnom vzťahu so spoločnosťou AUTONIQ, alebo pracovníkmi, ktorí vykonávajú pre spoločnosť AUTONIQ práce na inom zmluvnom základe a tieto práce boli vykonané na základe objednávky Kupujúceho alebo na základe zistení pracovníkom AUTONIQ pri výkone servisnej prehliadky alebo pri výkone inej opravy pre Kupujúceho na základe jeho objednávky. Spoločnosť AUTONIQ neuzná reklamácie vád, vzniknutých na základe zásahov neautorizovaných servisov alebo osôb.

    3. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni spoločnosti AUTONIQ, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar a poskytované služby. V prevádzkarni spoločnosti AUTONIQ je počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec, poverený vybavovaním reklamácií.

    4. Pri uplatnení reklamácie Kupujúci preukáže spoločnosti AUTONIQ hodnoverným písomným dokladom, že nároky z vád si uplatňuje v rámci záručnej doby. Kupujúci predloží spoločnosti AUTONIQ najmä nasledovné dokumenty: garančná knižka resp. iný záručný dokument, osvedčenie o registrácii motorového vozidla a doklad o svojom právnom pomere k vozidlu (napríklad kúpna zmluva, faktúra, lízingová zmluva). V prípade, že vozidlo do autorizovaného servisu spoločnosti AUTONIQ pristaví iná osoba, než ktorá je uvedená v týchto dokumentoch, je táto osoba povinná predložiť súčasne plnú moc s podpisom splnomocniteľa, ktorá ju oprávňuje k uplatňovaniu práv a povinností vyplývajúcich zo záruky. Kupujúci rovnako predloží aj doklady o predchádzajúcich záručných opravách tovaru, t.j. zoznam montovaných náhradných dielov a písomnú dokumentáciu vykonaných úkonov, ktoré obdržal v prípade vykonania opravárenských prác inou opravovňou ako je opravovňa spoločnosti AUTONIQ. Kupujúci berie

      na vedomie, že predloženie uvedených dokumentov je nevyhnutným predpokladom pre náležité posúdenie reklamovanej vady.

    5. Pri uplatnení reklamácie Kupujúci zároveň uvedie a špecifikuje (popíše) vady tovaru.

    6. Kupujúci berie na vedomie, že podmienkou uplatnenia akéhokoľvek nároku z vady tovaru je poskytnutie nevyhnutnej súčinnosti zo strany Kupujúceho, ktorá spočíva najmä v pristavení vozidla, ktorého sa reklamácia týka, predložení nevyhnutných dokumentov a iných podkladov, umožňujúcich spoločnosti AUTONIQ posúdiť reklamovanú vadu, umožnenie skúšobnej jazdy a splnenie ostatných pokynov spoločnosti AUTONIQ. V prípade, že Kupujúci neposkytne spoločnosti AUTONIQ nevyhnutnú súčinnosť a zmarí tak náležité posúdenie reklamovanej vady a vybavenie reklamácie v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa, spoločnosť AUTONIQ bude nútená zamietnuť reklamačný nárok Kupujúceho pre nedostatok súčinnosti zo strany Kupujúceho.

  3. Začatie reklamačného konania

    1. Reklamačné konanie je konanie, v ktorom Kupujúci uplatňuje nároky z vád tovaru vo vzťahu k spoločnosti AUTONIQ v súlade so záručnými podmienkami, uvedenými v záručnom dokumente pokiaľ bol k tovaru vydaný. V prípade ak sa jedná o tovar, ku ktorému nie je vydaný záručný dokument resp. iný doklad obsahujúci podmienky poskytovanej záruky, posudzuje sa reklamácia a všetky nároky z nej vyplývajúce podľa obvyklých povahových, konštrukčných a technických vlastností reklamovaného tovaru.

    2. Ak Kupujúci uplatní reklamáciu tovaru, poverený zamestnanec spoločnosti AUTONIQ poučí Kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z týchto práv si uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

    3. K reklamácii dôjde a reklamačné konanie začína dňom, kedy Kupujúci doručí spoločnosti AUTONIQ reklamáciu, a to osobne alebo poštou. Spoločnosť AUTONIQ vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, AUTONIQ doručí Kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, doručí sa bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Spoločnosť AUTONIQ je povinná na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

    4. Kupujúci doručí spoločnosti AUTONIQ reklamovaný tovar, pokiaľ je doručenie tovaru objektívne možné. V prípade, ak vozidlo, ktorého sa týka reklamácia nie je pojazdné, Kupujúci informuje o tejto skutočnosti spoločnosť AUTONIQ telefonicky, faxom, alebo emailom, pričom spoločnosť AUTONIQ zabezpečí výjazd povereného pracovníka k nepojazdnému vozidlu za účelom posúdenia reklamovanej vady a určenia spôsobu vybavenia reklamácie.

    5. Ak z technických a povahových vlastností veci nie je možné servisným pracovníkom pri prevzatí veci určiť, či ide o vadu, poruchu, nefunkčnosť alebo poškodenie, pracovník túto skutočnosť vyznačí v písomnom doklade o prevzatí veci a po zistení, či ide o uplatnený nárok v súlade s ust. 2 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa o tom bezodkladne informuje Kupujúceho.

    6. Ak Kupujúci uplatnil reklamáciu zákonným spôsobom počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže AUTONIQ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

    7. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vady, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného

      posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

    8. AUTONIQ a Kupujúci si osobitnou dohodou môžu ujednať, že v prípade opodstatnenosti reklamačného nároku bude vada tovaru odstránená (resp. diel alebo súčasť vymenená) v termíne vykonania ďalšej servisnej prehliadky u AUTONIQ (pri vykonaní nasledujúcej servisnej prehliadky alebo dohodnutej návšteve servisu v inom termíne). V tomto prípade si AUTONIQ a Kupujúci osobitnou dohodou ujednajú, že dôjde k vybaveniu reklamácie v termíne, ktorý nie je ustanovený v ust. § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa (ide o dôvody vykonania opravy s ohľadom na účelnosť a hospodárnosť, ak vada nebráni riadnemu užívaniu tovaru a nárok na vybavenie reklamácie zo strany AUTONIQ bol uznaný opravou alebo výmenou súčiastky alebo časti veci).

  4. Vybavenie reklamácie

    1. Ak má tovar neodstrániteľnú vadu, ktorú ho nemožno riadne užívať ako tovar bez vady, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj v prípade, ak má tovar odstrániteľné vady, avšak nemôže tovar pre opätovné sa vyskytnutie vady alebo pre väčší počet vád riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, Kupujúci má nárok na primeranú zľavu z ceny tovaru. Inak má Kupujúci nárok na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady a výmenu tovaru alebo jeho súčasti v prípade, že tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

    2. Reklamačné konanie končí vybavením reklamácie odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru (alebo jeho súčasti), vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie. AUTONIQ vydá Kupujúcemu písomné potvrdenie o vybavení reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a Kupujúceho vyzve na prevzatie plnenia.

    3. V prípade, že Kupujúci aj napriek doručeniu písomnej výzvy na prevzatie plnenia odmieta tovar po vybavení reklamácie prevziať, AUTONIQ je oprávnený účtovať si poplatok za uskladnenie tovaru po vybavení reklamácie (skladné) v obvyklej výške. Písomná výzva podľa predchádzajúcej vety sa doručuje na adresu, ktorú uvedie Kupujúci pri uplatnení reklamácie. Správnosť tohto údaju potvrdí Kupujúci svojím podpisom na doklade o uplatnení reklamácie.

    4. AUTONIQ reklamáciu zamietne v prípade

      1. zistenia, že reklamovaná vada sa neprejavuje pri riadnom užívaní tovaru v súlade s platnými právnymi predpismi;

      2. odmietnutia súčinnosti zo strany Kupujúceho, najmä tým, že Kupujúci odmieta pristaviť vozidlo, odmieta strpieť úkony AUTONIQu potrebné k zisteniu príčin poruchy a rozsahu poruchy, odmieta poskytnúť informácie potrebné kuvedeniu veci do prevádzky

      3. ak Kupujúci nepredloží doklady o predchádzajúcich záručných opravách tovaru, t.j. zoznam montovaných náhradných dielov písomnú dokumentáciu vykonaných úkonov, ktoré obdržal v prípade vykonania;

      4. odmietnutia súhlasu Kupujúceho s vykonaním servisnej skúšky – skúšobnej jazdy alebo obdobného servisného úkonu s cieľom zistiť a zdokumentovať poruchu, nefunkčnosť alebo vadu alebo odskúšať vec po odstránení vady;

      5. zistenia, že sa jedná o poruchu vylúčenú zo záruky podľa článku V. tohto Reklamačného poriadku;

      6. ak na reklamovanom tovare boli počas plynutia záruky vykonané opravárenské práce a údržba v opravovni, ktorá nie je súčasťou autorizovanej siete výrobcu vozidla a AUTONIQ zistí, že situácia, ktorá mala za následok vznik reklamovanej vady dôvodne súvisí so zlyhaním takejto opravovne vykonať opravársky alebo servisný úkon spôsobom predpísaným výrobcom alebo použitím náhradných dielov nezodpovedajúcej kvality.

  5. Poruchy vylúčené zo záruky

    Za vady veci sa v zmysle ust. § 620 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení nepovažuje, a teda reklamáciou v zmysle ust. § 2 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa nie je:

    1. ak nefunkčnosť (porucha) vyplýva z bežného opotrebenia a zo skončenia životnosti časti alebo súčasti tovaru, nakoľko životnosť je konštrukčne a technicky obmedzená na kratší čas užívania než je zákonom stanovená záručná doba (napr. opotrebenie pneumatík, brzdových segmentov, žiaroviek, ale aj ostatných pohyblivých a trecích častí veci, ktorých životnosť s ohľadom na spôsob a rozsah užívania

      veci skončila). To isté platí aj ohľadne akumulačnej schopnosti batérie – strata jej funkčnosti najmä po zimných mesiacoch). Za vadu sa v týchto prípadoch považuje ak je nefunkčnosť alebo porucha na veciach spôsobená výrobnou, technickou alebo konštrukčnou vadou;

    2. ak nefunkčnosť (porucha) vyplýva z poškodenia veci najmä nárazom, nesprávnym skladovaním a údržbou, neodborným zásahom, uskutočnením servisného úkonu v rozpore s technologickým postupom predpísaným výrobcom, použitím príslušenstva alebo náhradných dielov nezodpovedajúcej kvality, nedodržaním predpísaných odporúčaných alebo obvyklých servisných úkonov a prehliadok, zanedbania údržby;

    3. ak nefunkčnosť (porucha) vyplýva z používania veci spôsobom, ktorý nezodpovedá riadnemu užívaniu s ohľadom na technické, fyzikálne a výkonnové vlastnosti a parametre veci, používania veci na komerčné účely (teda nie spotrebiteľom v zmysle ust. § 2 písm.. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa), z nadmerného výkonu a nadmerného zaťaženia veci v extrémnych terénnych alebo adhéznych podmienkach alebo z používania veci na športové a súťažné účely;

    4. ak je nefunkčnosť (porucha) špecifikovaná v garančnej knižke alebo v inom záručnom dokumente ako porucha, ktorá je vylúčená zo záruky výrobcom.

    5. Ak nefunkčnosť (porucha) súvisí s použitím dielu, ktorý bol dodaný kupujúcim alebo spotrebiteľom a na jeho žiadosť použitom predávajúcim.

  6. Spoločné a záverečné ustanovenia

    1. Nároky spotrebiteľa priznané platnými právnymi predpismi nie sú týmto Reklamačným poriadkom vo vzťahu ku Kupujúcemu obmedzené.

    2. Pred kúpou veci, na ktorú sa vzťahuje záruka bol Kupujúci s reklamačným poriadkom oboznámený. Kupujúci bude vždy pred uplatnením svojich nárokov zo zodpovednosti za vady oboznámený s týmto Reklamačným poriadkom a táto skutočnosť bude pri riadnom uplatnení takéhoto nároku písomne potvrdená.

    3. Tento Reklamačný poriadok je záväzný odo dňa jeho prijatia spoločnosťou AUTONIQ a nahrádza doterajší Reklamačný poriadok a všetky ustanovenia, upravujúce podmienky a spôsob uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady Kupujúcim.

Spoločnosť AUTONIQ si vyhradzuje právo na zmenu tohto Reklamačného poriadku. V Bratislave, dňa 13.3.2025

AUTONIQ, s.r.o.

Peter Ďurný, riaditeľ